Har du oplevet en potentiel klient sige, at det er fantastisk, det du laver, og at hun helt sikkert vil vende tilbage til dig, når hun er klar, er flyttet, har fået tid, råd, overskud – whatever? 

 

– Og så møder du hende tilfældigt 5 mdr. senere, hvor hun begejstret fortæller dig, at hun er i gang med et spændende forløb hos XYZ = din nærmeste konkurrent!

 

Øv da også!

Hvorfor blev din konkurrent valgt frem for dig?

Med meget stor sandsynlighed fordi hun holdt kontakten ved lige med Jeres fælles potentielle klient. Så da klienten var klar til at gå videre med et forløb, valgte hun den, der stod klarest på hendes indre skærm, hende som hun havde modtaget 10 nyhedsbreve fra igennem de sidste 5 måneder og som derigennem havde virket både dygtig og troværdig.

Syntes hun ikke om dig og din faglige tilgang, mente hun det ikke, da hun sagde at hun hjertens gerne ville investere i et forløb hos dig? 

JO!

 

Du var bare ikke top of mind hos hende, da hun var klar til at tage skridtet.

Det er kernen i det et nyhedsbrev kan. Et nyhedsbrevs læserskare består ikke udelukkende af personer, som er klar til at købe noget on the spot. Tværtimod kan du forvente, at omkring 2-3% af dine læsere booker dig på et givent tidspunkt, hvor du slår et salg op.

De andre har ikke behovet for dine ydelser lige nu, ved ikke at de har behovet endnu, eller er ikke klar til at gøre noget ved deres behov lige nu.

Men NÅR de er klar til at tage skridtet mod forandring, vil du være det oplagte bud på den, der kan hjælpe med dette, da du er synlig, har vist dit værd, har inspireret og motiveret og nu føles som den helt oplagte udbyder.

Hvorfor er et nyhedsbrev så virksomt og kundetiltrækkende?

Det er det pga. den måde salg foregår på i disse år – nemlig salg uden at sælge.

Du hænger ikke længere opslag op i den lokale Brugs om dine coachingsessioner og regner med, at det vælter ind med kunder. Du sætter heller ikke din lid til en annonce i avisen om, at du er terapeut og bor i Horsens og kan kontaktes på dette nummer. Og du laver ikke kampagner på Facebook, der udelukkende handler om salg, salg, salg af dine ydelser.

Eller det gør du måske ind i mellem, og det kan du såmænd også sagtens gøre – det har bare ikke ret stor effekt. Fordi det er direkte salg, som ikke virker mere. Det, der virker nu om dage, er markedsføring. Det man kalder ‘indholds-markedsføring’ eller ‘tilladelses-markedsføring’.

 

 

Den amerikanske marketingsguru Seth Godin sammenlignede engang direkte salg med det at gå hen til en person og spørge om vedkommende vil gifte sig med én. Lykkes det ikke, prøver man en anden person og en anden person – indtil én måske ender med at sige ja.

Mens indholds-markedsføring eller tilladelses-markedsføring svarer til at møde en person, falde i snak, aftale at ses igen, gå på nogle dates, efter en periode beslutte at flytte sammen og måske ende med at blive gift og/eller få børn sammen. Fordi man på det tidspunkt kender hinanden, kan lide hinanden, og føler sig mere sikre i valget af hinanden.

Det er kernen i markedsføring via nyhedsbreve; de giver vores kunder mulighed for at finde ud af, om de matcher os og vores ydelser, om de føler sig tiltrukket af og har tillid til os og vores evner til at skabe den transformation de efterspørger – INDEN de investerer tid og energi og penge i vores ydelser.

 

Det giver enormt meget mening! 

For det gør det muligt for os alle som forbrugere at træffe kvalificerede valg, som føles godt i maven.

Når en læser bliver hængende på dit nyhedsbrev igennem en periode, går han fra at være fremmed, til at blive en bekendt, til at blive en ven, for til sidst at blive en del af familien.

Det er det nyhedsbrevet kan: Gøre fremmede til familie på en måde som er helt unik!

Den første del af relationen er den sværeste, der hvor du henvender dig til en fremmed. Men med et nyhedsbrev opfordrer du ikke med det samme til ægteskab – men til venskab. Og du beder ikke om venskab, du tilbyder det. For at læsere tiltrækkes af dit nyhedsbrev skal der være something in it for them. Og det er her den gratis gave, også kaldet freebien, kommer ind i billedet.

For jeg siger ikke ja til et venskab, blot fordi du mangler et. Jeg siger ja, fordi jeg kan se en gevinst i det for mig. Den gevinst skal være tydelig og umiddelbar. Så det skal din freebie også være. Hen ad vejen udvikler venskabet sig måske til at blive et endnu bedre venskab, hvor jeg vælger at give noget mere af min tid, opmærksomhed og penge for dine mindre produkter og ydelser, fordi jeg er blevet rigtig glad for dem og for dig. Endeligt er jeg blevet så begejstret og dedikeret, at jeg investerer i din store pakke – jeg træder ind i ægteskabet, for nu at blive i den analogi.

 

Så når du skal finde indhold til dine nyhedsbreve, så overvej, hvad din læser løbende har brug for. 

Først har hun brug for et incitament til at vælge dig, så har hun brug for viden, der hjælper hende med de behov eller udfordringer, hun har. Når hun har oplevet, at du er den rette til at levere det, er hun klar til at træde over en større barriere og betale med sin tid og sine penge for for alvor at rykke sig med din hjælp.

På denne måde vælger din læser dig, uden at du skal sælge læseren noget. Du har fået tilladelse til at markedsføre dig i hendes inbox og du markedsfører dig ved at dele din – for hende – relevante viden. Det er noget helt, helt andet end at stille dig op på en ølkasse og råbe “Køb her, køb her, for jeg har noget, JEG gerne vil sælge!”

 

Vil du lære at markedsføre dig på denne behagelige, ikke-sælgende måde i integritet med den, du er? 

– Så hop med over i medlemsklubben BOOST dine nyhedsbreve – 12. måneder med fokus på DIT nyhedsbrev, hvor jeg hver måned deler effektive strategier, som hjælper dig med at få succes med nyhedsbreve!

 

Nogle af de emner klubben tager op er, hvordan du:

• Opbygger dit nyhedsbrev, så dine læsere rent faktisk læser det

• Undgår de første farlige 36 timer med velkomstmails, der knytter bånd mellem dig og læseren

• Skaber webinarer, som giver dig dusinvis eller hundredevis nye læsere hver gang, og som sælger dine ydelser på den allermest behagelige og ikke-sælgende måde.

• Holder oplæg og foredrag som giver læsere og salg

• Skaber fast indkomst med en medlemsklub

• Skaber salg af en lille liste på under 500 læsere

• Bruger psykologiske salgstrickere som er afgørende for al salg!

• Får de sociale medier og nyhedsbrevet til at spille sammen

• Finder titler som får læserne til at åbne dine nyhedsbreve

• Skaber et genialt parløb mellem nyhedsbreve og blogs

– og meget meget mere!

 

Klubben koster ikke mere end en bifbillet, nemlig 123 kr. om måneden, så det er muligt for alle at være med. Der er ingen binding, så du kan være med så længe du gider, og 1. måned er helt gratis. Så det er muligt at prøve en måneds tid af og tjekke ud, om det er noget for dig.

Prøv nyhedsbrevsklubben HER >>>>

Ja, jeg hopper med