Sådan startede jeg en kunde-lavine med én mail

Sådan startede jeg en kunde-lavine med én mail

sidste blogindlæg gik jeg i dybden med, hvor betydningsfuld hver eneste nok så lille bitte kontakt med potentielle kunder kan være – det jeg kalder et ‘mini-møde’. 

For ingen af os investerer i ydelser hos en person, som vi ikke har opbygget en vis relation med, og som vi dermed føler vi kender, kan lide og har tillid til.

Den relation opbygges over tid via det, vi deler ud af os selv og vores viden på hjemmesider, i nyhedsbreve, blogindlæg, mails, foredrag, afklaringssessioner, podcasts, interviews, videoer, webinars, opslag på sociale medier, til netværksmøder, på messer osv. osv.

Og derfor er det vigtigt, at du baner vejen for, at så mange mini-møder SOM OVERHOVEDET MULIGT kan finde sted.

 

I sidste blogindlæg gav jeg flere eksempler på mini-møder, som kan have store effekter på dit kundeflow – men som mange helt overser.

I dette blogindlæg vil jeg vise dig, hvordan jeg tjente langt over 100.000 kr. på én mail – ét mini-møde – som startede en kunde-lavine, som jeg slet ikke havde set komme, da jeg sendte mailen afsted. En strategi også du kan tage i brug med det samme:

Jeg har nu igennem 5 år kørt mit store Mentorforløb ‘Succes Systemet’, og hvert år har jeg udbudt én gratis plads på holdet til en person, som virkeligt gerne vil med på forløbet, men som bare ikke kan klare det økonomisk (i år var holdet overtegnet, så da kunne jeg ikke tilbyde det).

Hver gang har jeg fået overvældende mange (mellem 40 og 70) meget rørende mails med ‘ansøgninger’ til den gratis plads på forløbet. De første to år nøjedes jeg med at ærgre mig over, at jeg kun kunne hjælpe én person – ud af så mange, som virkeligt havde brug for at være med.

 

Men sidste år gjorde jeg noget andet!

Jeg besluttede mig for at sende en mail til ansøgerne og give dem mulighed for at deltage på en kursusdag til en lav pris, hvor jeg ville give dem så meget viden og hjælp, som jeg overhovedet kunne på blot én dag. For jeg syntes ikke, det var til at bære, at der sad så mange mennesker derude, som havde desperat brug for hjælp – og som jeg jo vidste, at jeg ville kunne hjælpe.

Resultatet af den ene mail blev at:

– 20 personer deltog på kursusdagen

– Én valgte at låne penge i banken, så hun alligevel kunne komme med på Mentorforløbet

– Én fik udsigt til at få penge tilbage i skat, og besluttede sig til at bruge dem på Mentorforløbet

– 12 personer hoppede med på Min UNIKKE Business online-forløbet senere på året

– 3 købte et klippekort hos mig

– 4 af personerne deltager nu på Mentorforløbet 2018

 

Det vil sige en indtjening på over 120.000 kr. på to mini-møder: Det ene, da jeg rakte hånden ud med en gratis plads på Mentorforløbet, og det andet da jeg tilbød ansøgerne at deltage på en kursusdag i stedet.

Hvordan kan du have fokus på at skabe flere mini-møder fremadrettet?

Skriv gerne et par ord og lad mig høre! 

Kærligst,

Majken.

P.S.

En gryende relation mellem dig og dine potentielle kunder skal starte et sted, og derfor er det allerførste mini-møde det vigtigste. I næste blogindlæg får du 5 eksempler på måder, hvorpå du enten kan curle vejen for potentielle kunder hen til det første mini-møde ELLER sende dem ud i et hækkeløb i stedet for  (de fleste gør det sidste!)

Indsend Kommentar